Löpturer planerade från hotellet

springa-i-London

Det går ju inte att bara sätta sig på planet och anlända i London utan att ha planerat ett och annat innan man reser dit – som t.ex. var jag ska springa 🙂

Jag har utgått från mitt hotell i London för att planera möjliga rutter och det ser svårt ut att börja springa precis vid hotellets entré då det kommer bli lite ryckigt med trafiken och vägarna man ska korsa men ett par hundra meter bort så finns det ett bra ställe att börja springa på.

När jag bokade hotellet för weekendresan så tänkte jag inte så mycket på exakt detta. Jag tänkte mer på vilka delar av staden man kunde springa i och inte exakt var hotellet skulle ligga. Nu gör det inte så mycket om man måste gå ett par hundra meter innan man drar igång träningen men det kan vara något att ha i åtanke till nästa gång.

Jag kommer vilja springa i parker som Hyde Park och Kensington Gardens. Det känns mysigt och att även följa Themsen och korsa några av de härliga broarna känns också väldigt kul. Jag har i alla fall hittat 2 rutter nu där den ena är på 8 km och den andra något längre på 20 km. Eftersom jag inte ska vara i London särskilt länge så känns det okej att köra två pass i denna storleken.

Kommentera

